Dla lidera branży finansowo-pożyczkowej przeanalizowaliśmy i uprościliśmy treści z jego stron WWW, komunikacji e-mailowej i esemesowej. Przygotowaliśmy instrukcję komunikacji oraz przeprowadziliśmy warsztaty dla pracowników z tworzenia prostych i zrozumiałych treści.
Proces rozpoczęliśmy od audytu strony, wiadomości e-mail oraz szablonów SMS-ów. Następnie z pomocą algorytmów narzędzia Jasnopis.pl przeprowadziliśmy automatyczną analizę trudności użytego języka. Wyniki pozwoliły nam poprawić i uprościć teksty, a efekty pracy zweryfikowaliśmy z klientem. Gotowe teksty zbadaliśmy za pomocą aplikacji Jasnopis.pl i wprowadziliśmy ostatnie szlify. W kolejnym kroku przygotowaliśmy wzór, który określił sugerowany styl oraz zasady komunikacji klienta w kanałach internetowych i mobilnych.
Pozyskaną wiedzę wdrażaliśmy podczas cyklu warsztatów dla pracowników naszego klienta. Nasze ekspertki uczyły, jak tworzyć proste i zrozumiałe teksty. Dzięki praktycznej pracy z faktycznie funkcjonującymi tekstami zespół klienta zyskał narzędzia, aby w długiej perspektywie utrzymać dobrą jakość treści i tworzyć teksty według wypracowanych rozwiązań.
Efekty
Uprościliśmy 30 SMS-ów, 25 mejli, kilkadziesiąt ekranów z aplikacji mobilnej dla klientów. Przeszkoliliśmy kilkudziesięciu pracowników.
Jaka korzyść była najważniejsza dla klienta?
„Współpraca z Jasnopisem pozwoliła nam spojrzeć z innej strony na treści znane nam od lat i w naszej ocenie będące jasnymi i czytelnymi. Dopiero kiedy zobaczyliśmy efekty pracy ekspertów Jasnopisu, okazało się, że treści te można było zapisać w sposób znacznie prostszy i bardziej przyjazny dla naszych klientów”.