Podczas współpracy z PFRON nauczyliśmy pracowników, jak efektywnie wykorzystywać aplikację Jasnopis w codziennej pracy z tekstem. Przeszkoliliśmy ich też z zasad prostej komunikacji i redagowania tekstów w duchu prostego języka.
Na szkoleniach pokazaliśmy, jak wprowadzić standard prostego języka do instytucji, w której elementem wizerunku jest dostępność i wsparcie. Szukaliśmy wspólnie skutecznej drogi do powiązania reguł prostej polszczyzny z dostępnością językową w instytucji.
Efekty
Licencje dla pracowników PFRON – udostępniliśmy Jasnopis dla 150 stanowisk pracy. Przeszkoliliśmy dotychczas 328 pracowników i nadal szkolimy kolejnych. Stworzyliśmy wzory uproszczonych pism i instrukcję, która uczy, jak pisać prościej. Współtworzymy strategię wdrażania prostej polszczyzny w PFRON.
Jaka korzyść była najważniejsza dla klienta?
„Dzięki współpracy z Jasnopisem rozpoczęliśmy przemiany sposobu myślenia o prostej komunikacji. Pracownicy są świadomi, że należy upraszczać teksty i stosować się do ogólnych zasad prostego języka. Stosują Jasnopis w codziennej pracy”.
Biuro Komunikacji PFRON
„Dziękuję za przesłane materiały, a jeszcze bardziej za wartościowe i ciekawe szkolenie. Wyniosłam z niego bardzo wiele [...]. Gratuluję Państwu pomysłu i życzę dalszych wymiernych sukcesów – potencjał ogromny 😉”.
Ekspert ds. kontroli, Wydział ds. Kontroli Dofinansowań i Ulg